به صدای سلول‌ها گوش دهید

مجله علمی ایلیاد/ «دونالد سیربلی» محقق گفت: «نانوفیبر، ابزاری جدید با وضوح بالا برای کاوش‌های نانومکانیکی است.» محققان دانشگاه کالیفرنیا و سن دیگو، فیبر نوری در اندازه‌ی نانو ساختند که قادر به گوش دادن و حس کردن نیروهای ایجادشده توسط سلول‌ها، است.

کاهش درد موضعی با «روغن میخک»

ایسنا/ درد، نشانه‌ای هشداردهنده از وجود مشکلات احتمالی در بدن است که باید به آن‌ها پاسخ درمانی مناسبی داده شود.اما تحمل این نشانه آزاردهنده، کار بسیار سختی است و لذا برای تخفیف آن، اغلب از دارو استفاده می‌شود. در این راستا، محققان کشورمان، استفاده از روغن میخک را برای دردهای موضعی آزموده و به نتایج مفیدی دست‌یافته‌اند.

پیاده روی؛ کلید درمان مرگبارترین بیماری جهان

باشگاه خبرنگاران/ پژوهش‌ها نشان می‌دهند مقدار کافی و به اندازه پیاده روی در بیماران سرطانی می‌تواند خطر بازگشت بیماری و نیاز دوباره به بستری در بیمارستان را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.کارشناسان به افراد نجات یافته از سرطان توصیه می‌کنند هر روز پیاده روی منظم داشته باشند و حتی می‌توانند از ساعت‌های هوشمند یا دستگاه‌های گام شمار برای برآورد میانگین راه رفتن خود استفاده کنند.

روغن ضدسرطان تولید شد

مهر/ محققان دانشگاه رازی کرمانشاه موفق شدند دانه روغنی کاملینا غنی از امگا ۳ را برای کشت در شرایط کم آبی اصلاح کنند که این روغن خواص ضد سرطانی دارد.

مطالعه با صدای بلند موجب تقویت حافظه می‌شود

ایسنا/ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مطالعه با صدای بلند در مقایسه با خواندن یک متن در حالت سکوت، در واقع حافظه را بهبود می‌بخشد.
آیا مطالعه با صدای بلند واقعا می‌تواند به شما کمک کند مطالب بیشتری را به خاطر بسپارید؟ یک مطالعه دریافت که این کار در واقع به ثبت بهتر اطلاعات در مغز در یک فرایند به نام "اثر تولید" کمک می‌کند.

میوه های ضد ویروس کدامند؟

زیست نیوز/ میوه‌هایی که خاصیت ضدویروسی بالایی دارند در درمان آنفلوآنزا مفید هستند.
اسلام درخشان پور متخصص طب قرآنی و سنتی با اشاره به این که میوه‌هایی که خاصیت ضدویروسی بالایی دارند برای درمان آنفلوآنزا مفید هستند، اظهار کرد: سییب و مرکبات بهترین میوه‌های با خاصیت بالای ضدویروسی هستند و برای درمان آنفلوآنزا مفید هستند.